Program Promocji Ciepła Systemowego (PPCS) to autorskie przedsięwzięcie Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, którego efektem jest stworzenie marki dla produktu dostarczanego przez przedsiębiorstwa ciepłownicze. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu Izby i przedsiębiorstw ciepłowniczych, a także prowadzonym od 2008 roku działaniom reklamowym, kampaniom edukacyjnym i wizerunkowym – ciepło dostarczane przez systemy ciepłownicze nazywamy Ciepłem Systemowym. Marką posługują się firmy zrzeszone w Izbie, które zaakceptowały regulamin korzystania ze znaku towarowego.
Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie realizuje w ramach Programu Promocji Ciepła Systemowego działania reklamowe promujące dostawy ciepła systemowego oraz wspierające wizerunkową „zieloną” transformację branży. Izba edukuje użytkowników ciepła w zakresie rozsądnego korzystania z ciepła, podnosząc tym samym świadomość ekologiczną konsumentów.
Narzędzia tworzone w programie od lat wspierają dostawców ciepła w promocji na lokalnych rynkach i tłumaczą zawiłe kwestie branżowe klientom i konsumentom firm ciepłowniczych.
Tegoroczna odsłona ogólnopolskiej kampanii Ciepła Systemowego, której hasło brzmi „W zasięgu ciepła”, rozpoczyna się w drugiej połowie października i potrwa do końca listopada. Jej celem jest zwiększanie świadomości społecznej na temat roli ciepła systemowego w transformacji energetycznej oraz budowanie zaufania do branży jako partnera w rozwoju miast.
Firmy uczestniczące w kampanii otrzymują pełny dostęp do materiałów komunikacyjnych i edukacyjnych, które mogą wykorzystać w działaniach lokalnych, m.in. portal wzasieguciepla.pl, podcast z ekspertami, raport „Miasto w zasięgu ciepła” oraz narzędzia branżowe wspierające promocję ciepła systemowego jako bezpiecznego rozwiązania dla miast.
Dołącz do pakietu reklamowego i pokaż swoją firmę jako lidera nowoczesnego, odpowiedzialnego ciepłownictwa.
Wśród najmłodszych użytkowników już od 2013 roku rozwijamy świadomość ekologiczną oraz wiedzę o cieple i energii podczas Lekcji Ciepła – projektu edukacyjnego stworzonego przez IGCP i prowadzonego przez dostawców ciepła systemowego w szkołach w całej Polsce. Dzięki zajęciom uczniowie dowiadują się, w jaki sposób można mądrze korzystać z ciepła i stają się odpowiedzialnymi użytkownikami energii. W ciągu kilku lat projekt wzbogacał się o kolejne materiały multimedialne, by przybrać formę ogólnodostępnej platformy e-learningowej www.lekcjeciepla.pl, z której korzystać mogą wszystkie szkoły w kraju. Znajdą tam internetowe lekcje przygotowane dla klas I–III i IV–V szkół podstawowych, na których uczniowie dowiedzą się, jak dbać o planetę oraz jak ograniczyć zużycie energii i racjonalnie korzystać z ciepła w mieszkaniu. Zajęcia wzbogacono propozycją doświadczeń uzupełniających wiedzę teoretyczną.
W 2019 roku projekt został wyróżniony przez Komisję Europejską w trakcie tygodnia zrównoważonej energii, w kategorii działań skierowanych do najmłodszych uczących zasad poszanowania energii. Lekcje Ciepła otrzymały srebrną nagrodę w konkursie Power of Content Marketing.
Na program składają się lekcje dostępne na platformie e-learningowej (klasy I–III i IV–V) – zawierające m.in. propozycję doświadczeń i eksperymentów, a także cztery książeczki z serii „Czerwony Kapturek w mieście”, kolorowanki i audiobooki oraz album edukacyjny „Wielka Księga Ciepła”. Badanie wiedzy o cieple zrealizowane w 2022 roku na próbie blisko 1100 uczniów z całej Polski wykazało dwukrotny wzrost wiedzy uczniów po zajęciach. W Lekcjach Ciepła dotychczas wzięło udział 500 tys. uczniów.
Magazyn Ciepła Systemowego to internetowy portal informujący zarządców nieruchomości, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty oraz samych mieszkańców o zagadnieniach dotyczących szeroko rozumianej branży ciepłowniczej. Pomaga zrozumieć kwestie ustawodawcze oraz wynikające z nich konsekwencje dla klientów firm ciepłowniczych oraz użytkowników ciepła. To użyteczne źródło informacji o ciepłownictwie, z którego korzystają także przedstawiciele władz miejskich i media.
Wolą sektora ciepłowniczego jest zazieleniać miks energetyczny, a doświadczenia 2022 roku wyraźnie pokazały, jak ważne jest uniezależnianie się od dostaw paliw kopalnych. Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie podejmuje szereg działań, by realia ustawodawcze wsparły transformację. U ich podstaw leży świadomość i zrozumienie, że zmiany wymagają ogromnych nakładów inwestycyjnych i czasu.
Konieczne jest zatem stworzenie odpowiednich warunków ustawodawczych do realizacji inwestycji oraz wyrozumiałość po stronie użytkowników ciepła. Podczas gdy branża będzie się zmieniać, można działać wspólnie, zmniejszając niepotrzebne zużycie ciepła i zapewniając bezpieczne i bezobsługowe ogrzewanie gospodarstwom domowym korzystającym z ciepłownictwa systemowego.
Raport „Czyste Ciepło” stanowi kompendium dobrych praktyk w zakresie transformacji przedsiębiorstw ciepłowniczych współpracujących przy powstaniu raportu, wraz z opisem zmian legislacyjnych potrzebnych branży, by transformacja mogła się dokonać szybciej.
Zapraszamy do lektury raportu w formie e-booka.
Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie zaprasza wszystkich członków Izby do współtworzenia marki Ciepła Systemowego i skorzystania z oferty działań promocyjnych Programu Promocji Ciepła Systemowego IGCP w ramach marketingu ciepłowniczego prowadzonego w firmach.
W zależności od potrzeb, dostawcy ciepła systemowego skorzystać mogą z materiałów w ramach pakietu członkowskiego lub rozszerzyć go o pakiety komercyjne, zawierające zróżnicowane narzędzia marketingowe i reklamowe. Aby uzyskać szczegółowe informacje o ofercie pakietów promocyjnych, należy zapoznać się z regulaminem korzystania ze znaku towarowego.
Zapraszamy do kontaktu i nawiązania współpracy w ramach Programu Promocji Ciepła Systemowego oraz zachęcamy do zakupu pakietów promocyjnych.
Olga Pełka – Centrum Promocji Ciepła Systemowego IGCP 601 655 270